Klachtenregeling
Het kan soms voorkomen dat ouders een klacht hebben over het gedrag of een beslissing, dan wel het nalaten van gedrag of het niet nemen van een beslissing door een leerkracht, de directie, het bestuur of andere bij de school betrokken personen. Voor die gevallen heeft de school een klachtenregeling. Een belangrijke hulp is ook de brochure ‘Klachten op school’, hoe los je ze op?’ Deze brochure kunt u downloaden vanwww.klachtenopschool.kennisnet.nl.
Het uitgangspunt bij een klacht is dat deze zal moeten worden opgelost binnen de school zelf. Als ouders een klacht hebben over het gedrag van een bepaalde persoon binnen de school, dan kan die klacht het beste besproken worden met de persoon om wie het gaat. Als dat niet tot een oplossing leidt, kan de klacht worden voorgelegd aan de directie.
Als ouders van mening zijn dat de klacht op de school niet naar behoren wordt opgelost, dan kunnen zij zich richten tot de interne contactpersoon.
De interne contactpersoon kan ouders informatie geven over de klachtenregeling en zal de ouders doorsturen naar de vertrouwenspersoon. De interne contactpersoon heeft een ondersteunende rol bij het zoeken naar een oplossing van de klacht met een doorverwijzende functie.
De interne contactpersonen zijn: Wesly Gademan en Shanna Martens
De vertrouwenspersoon zal de klacht met de ouders bespreken en altijd eerst proberen alsnog intern tot een oplossing te komen. Daarbij kan de vertrouwenspersoon als bemiddelaar optreden. Ook kan de vertrouwenspersoon bijvoorbeeld voorstellen om een externe vertrouwenspersoon aan te wijzen.
Externe vertrouwenspersoon Conexus
Als extern vertrouwenspersoon begeleiden wij medewerkers en ouders bij ongewenste omgangsvormen en integriteitsvraagstukken. Onze werkwijze is preventief en integraal. We gaan vertrouwelijk om met de informatie die wij krijgen, wij hebben geheimhoudingsplicht, zetten de mens centraal en helpen de betreffende persoon de oplossing te vinding die voor hem/haar goed is in relatie tot werk en werkgever. We handelen hierbij volgens de beroepscode van de Landelijke Vereniging voor Vertrouwenspersonen (LVV) en het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP).
Klaartje Thierry06 - 3 64 63 811 | info@werkinvertrouwen.nl
Anke van Oostveen06 - 4 61 94 624 | info@werkinvertrouwen.nl
Mocht u alsnog een klacht willen indienen vindt u hier de klachtenregeling van Conexus.